söndag 25 januari 2015

Ventilationsruta Vänster



Datum: 2014-05-09
Miltal: 56890
Jag har konstaterat att det inte är mycket till gummilist runt ventilationsrutan på förarsidan så jag beställde en sådan. Jag tänkte att det kanske skulle förbättra situationen map vindbrus. Den är lovad till slutet på den här veckan 2014-05-09 så jag får väl se om den kommer på lördag eller om jag får vänta till måndag.
Skall kolla lite hur det ser ut att ta bort och sätta tillbaka listen jag misstänker att byte innebär demontering dörrpaneler och inner papp och plast. Kanske skall man göra ett nytt plast ark och kanske även papp. Jag skall leta lite på nätet för att se hur andra gjort. Papp finns att köpa men inte plasten. Jag tejpade fast den gamla igen. Bytet gick inte utan att plocka ner panelerna så det gjorde jag. Sen var det enkelt. Men att komma åt inne i dörren är inte lätt. Tur man har starka nypor och små händer. Det var lite knöligt att få dit listen. Men lite saliv och mycket övertalning gav resultat. Men man fick justera hålet för stången som rutan vrids runt. Och så var man tvungen att skära ut uttaget för själva lås blecket. Skall göra en tur för att se om det blev bättre map vindbrus. 
Samtidigt som jag hade rutan i handen så passade jag på att smörja upp pinnen för låsningen av rutan. Efter lite 5.56 och juckande fram och tillbaka så funkar den igen. Den var väldigt trög. Och så lägger jag till den som en servicepunkt vid uppstart nästa vår 




Datum: 2014-06-21
Miltal: 57037
Efter några turer så kan jag fortfarande inte säga att det blev bättre. Men snyggare blev det definitivt med nytt gummi. Och som vanligt så blev det fel när jag satte dit rut veven den hamnade ett halvt varv fel. Så det blir back jobb.
 

Budget
List                                                            665118          109
Totalt                                                                             109

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar