söndag 4 januari 2015

Förgasarrenovering



Datum, 10-04-17
Miltal: 55157
Nu har jag hunnit beställa hem renoverings sats och fått den. Jag beställde nya nålar också, KD spec. Det första som jag reagerade på var att det saknades hål för en sprint som håller medbringaren för gasreglagen, men det löste sig efter ett telefon samtal till leverantören av axeln hand borra med 3mm borr så löste det sig. Jag kör fusk varianten utan att montera de nya bussningarna spelet med endast den nya axeln verkar vara acceptabelt. Får väl se när jag monterat ihop allt. Beställde spårryttare till kolvuppstötarpinnen och skruv till munstyckslänkaget   






10-05-01
inga spårryttare har kommit så jag använde de gamla (Jag hittade dessa) men hade varit roligt med nya skruvar till munstyckena. Jag får ta det senare. Jag har lite problem med centreringen av munstyckena. Det verkar som länkaget till kallstarts anordningen snedställer munstycket jag får demontera skruven och kolla. Brickorna på flottörhusen är märkta med AUD193 R resp F men i listan från Förgasarteknik står det AUD93R och F. dessutom så när jag startade, vilket fungerade på första försöket, så hände det som har hänt många gånger förut dvs flödande främre förgasare verkar som ventilen i flottörhuset hängt sig i öppet läge. Andra gången centrerade jag med vakumklockan monterad det blev mycket bättre så. 



Som fortsättning så när jag skrev rent dessa noteringar 2015 så tittade jag i reservdelskatalogen och hittade en gummi bricka som skall täta vid den pinnen och den kommer jag inte ihåg att jag har monterat så jag får titta i bil och se om den finns. och det lägger jag i noteringen om vårstart.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar