Datum, 10-04-17
Miltal: 55157
Nu har jag hunnit beställa hem renoverings sats och fått den. Jag
beställde nya nålar också, KD spec. Det första som jag reagerade på var att det
saknades hål för en sprint som håller medbringaren för gasreglagen, men det
löste sig efter ett telefon samtal till leverantören av axeln hand borra med
3mm borr så löste det sig. Jag kör fusk varianten utan att montera de nya
bussningarna spelet med endast den nya axeln verkar vara acceptabelt. Får väl
se när jag monterat ihop allt. Beställde spårryttare till kolvuppstötarpinnen och
skruv till munstyckslänkaget
10-05-01
inga
spårryttare har kommit så jag använde de gamla (Jag hittade dessa) men hade
varit roligt med nya skruvar till munstyckena. Jag får ta det senare. Jag har lite
problem med centreringen av munstyckena. Det verkar som länkaget till
kallstarts anordningen snedställer munstycket jag får demontera skruven och
kolla. Brickorna på flottörhusen är märkta med AUD193 R resp F men i listan
från Förgasarteknik står det AUD93R och F. dessutom så när jag startade, vilket
fungerade på första försöket, så hände det som har hänt många gånger förut dvs
flödande främre förgasare verkar som ventilen i flottörhuset hängt sig i öppet
läge. Andra
gången centrerade jag med vakumklockan monterad det blev mycket bättre så.
Som
fortsättning så när jag skrev rent dessa noteringar 2015 så tittade jag i
reservdelskatalogen och hittade en gummi bricka som skall täta vid den pinnen
och den kommer jag inte ihåg att jag har monterat så jag får titta i bil och se
om den finns. och det lägger jag i noteringen om vårstart.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar