lördag 31 januari 2015

Fjäder Baklucka



Datum: 14-05-12
Miltal: 56890
Lite otur hade jag i höstas. Bara stod och gjorde ingenting, pang någonstans. Och lite senare när jag skulle öppna bakluckan så förstod jag vad som hänt. Höger fjäder hade gått av och det med en smäll. Så nu har jag köpt en ny fjäder och skall börja fundera på hur den skall monteras. Jag tror jag måste demontera gångjärnet för att kunna trä fjädern utifrån. Jag har lagt ut en fråga på forumet så vi får väl se om det hjälper. 
Datum: 14-05-21
Miltal: 56976
Inte hjälpte det men jag gjorde så att jag demonterade gångjärnet. Det funkade men var svårt med återmonteringen. Det var lite bändande att få dit fjädern också. Men annars så tog det nog en timme. För att få löst gångjärnet så tog jag bort luckan först och sedan gångjärnet. Vid återmonteringen så var svårigheten att få till rätt spel igen så att låset fungerar felfritt. Och trots att jag bara lossat luckan så blev jag tvungen att justera låspinnen i karossen.  


Budget:

Fjäder                                 664731                                223 Kr 




2 kommentarer:

  1. Hej. Tack för instruktiva bilder. Har gjort som du men det funkar ej.

    SvaraRadera
  2. Jag saknar nog den Korta armen.

    SvaraRadera