söndag 30 november 2014

Byte Skruvar för övre länkarmsinfästning



Datum: 2008-06-22
Miltal: 53998 
Skulle byta Skruv i höger övre länkarmsinfästningen till nya för att kunna ställa in hjulvinklar utan att vara rädd att runddra skallen på skruven. detta började jag med att demontera övre länkarmen från själva dess bussnings hållare och när jag hade demonterat hela hållaren så kunde jag konstatera att brickan som håller bussningen på plats var stukad så att länkarmen kunde stöta emot vid ogynnsamma fjädringslägen, eller kanske hela tiden, jag har inte provkört ännu. 




Skruvarna har jag köpt sedan länge tillbaka men inte orkat byta. det var ju ingen match att göra detta. skall nu göra på andra sidan också. men jag funderar på att byta bussningarna till styvare sådana. 
2008-07-04 Inköp av PUR bussningar och skall byta snarast.och sedan så blev det nya justermellanlägg också. Men som den uppmärksamme ser så är det kvar en gammal skruv. Det är ju så att det beror på att jag inte har bytt den svetsmuttern i själva balken. För med tiden så har jag kommit på att det inte var en riktigt så bra balk jag hittade i annons i mitten på 80 talen när jag jagade delar. Men så småningom kanske andan faller på och en renovering av baken kommer i fråga.   

  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar