fredag 14 november 2014

Byte galler över luftintag



Datum, 2007-12-01
Började med att demontera galler och ram. Bände upp ramen med en skruvmejsel. Tog bort fästena från ramen och då lossnade gallret. Efter det så klippte jag till det nya med det gamla som mall. Jag hittade ett galler på Hornbach som stämde mycket bra i form och färg. 




När jag hade plockat bort gallret så såg jag att dräneringsslangen för vatten i baljan inte låg i lägsta position samt att det verkade som om vatten kan ligga mot innerluftintagets packning, så jag lade en kitt sträng där för att få ut vattnet som kommer in vid regn eller tvätt 




När detta var klart så var det bara att rengöra plastluft och vattenstyrningen och montera.
Resultatet ser mycket trevligt ut 


 













 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar