lördag 1 november 2014

Byte kulled övre länkarm



Datum, 2007-11-07

Började med att demontera de gamla kulleden på höger sida. Jag fick spräcka muttern till det som håller stången på kulleden mot spindeln. Och efter några försök att slå ur den ur klämförbandet som nu var öppet kom jag fram till att det måste till ett lossande av bromsledningen som satt i vägen för utdragaren. Sen var det bara att montera på plats efter det
På Vänster sida så kände jag ett litet glapp. Det visade sig att detta var axelinfästningen i framvagnsbalken som inte var åtdragen vilket ju inte kan vara bra. Efter åtgärd av det och inga konstigheter i övrigt så återmonterade jag med ny kulled och luftade bromsar.
Jag har inte provkört ännu för det har inte varit väder för detta ännu    






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar