lördag 15 november 2014

Främre stötdämpare



Datum, 2007-11-20
Miltal: 52742
I samband med byte av kullederna så gjorde jag byte av gummibussningarna till stötdämparna fram. då gjorde jag en bedömning av status på Stötdämparna. Och jag kom fram till att höger är ok. Vänster har ett glapp i rebound läge vilket jag bedömer som ok för nu, men jag kan tänka mig att byta senare samtidigt så noterade jag att infästningen på framvagnsbalkens torn skiljer på de olika sidorna det ser ut som om det är svetsat in material så att hålet inte hamnar riktigt rätt.




Nya bussningar
Datum: 2008-05-24
Efter en tids körande kom jag fram till att det inte var så bra funktion på vänster framdämparen. vilken jag misstänkt tidigare. jag köpte en ny och monterade. en snabb provkörning visade att jag hade rätt. Högersväng kan nu göras utan att bilen niger. hoppas att det även påverkar gungningen. vi får väl se det på måndag.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar