Datum: 14-07-29
Miltal: 57212
Även
den här detaljen har jag inte sett tidigare men så här är det:
Vacum
systemet består av fyra slangar, ett T eller Y stycke, en ventil samt nipplar
på insugningsröret och bromsboostern. Och jag har fått sätta tillbaka slangen på
anslutningen som sitter på insugningsröret många gånger trots att jag har en
slangklamma monterad. Men idag så råkade jag känna på den där ventilen som jag
tror är en reduceringsventil som reducerar flödet något. Jag har inte riktigt
klurat ut varför den skulle behövas men det beror väl på hur hålet i nippeln på
insugföret är kalibrerat. Nåväl när jag tog i den så kändes det som om den
slangen inte satt riktigt på. Så jag satte dit en slangklamma och säkrade den
tätningen hoppas att detta kommer att kunna ge en jämnare gång på låga varv.
Och skall jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg att det var monterat en sådan
ventil innan jag plockade isär motorn.
Datum: 14-08-01
Miltal: 57235
Som vanligt så när man gör flera åtgärder så vet
man inte vad som är rätt eller fel. Men det verkade inte som det var detta som
var den enkla åtgärden. Men jag justerade förgasarna lite när jag kom hem från
rundan. Och det verkar som högre tomgång och lite mera på den främre gav
resultat. Verkar bättre efter en runda runt området. Får se om det är så kallt
och på flyt på landsväg också.
Datum: 14-08-01
Miltal: 57254
Det verkar nu som om det är helt rätt balans mellan
förgasarna de höjer sig lika mycket och sammtidigt. Men på halvgas
stillastående så kan man då och då känna ett ryck i gången på motorn. OBS ej
rullande. Vad gäller kallstart så kan man säga att den funkar. Med choke så har
jag gång hela tiden och inget snörvlande.
Datum: 14-09-21
Miltal: 57489
Med
ny slang på plats så körde jag en längre tur. Kan kort bara säga att det var
ingen märkbar förändring. Men det blev mycket snyggare. Men på turen fick jag
några ytterligare saker att tänka på. Knarr i stolen. Men det åtgärdade jag nog
med en gång hemma, genom att skruva fast ryggen. Skruvarna var lösa. Brummet
som jag tidigare kännt kunde jag nu konstatera att det är någon obalans för det
uppträder kraftigast vid 80 km/h jag tror på kardan.
Och vindbrus på passagerare sidan, vid hemkomst så
vid närmare besiktning så är gummilisten som skall täta mot dörren undermålig
och flera områden som jag kände på var det möjligt att föra in ett 0,1 mm
bladmått och då kan man ju tänka vad ljud som kan ta sig in där. det blir en annan rapport i framtiden
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar