söndag 15 mars 2015

Gasdämpare



Datum: 14-07-29
Miltal: 57212
Jag har länge tänkt att jag skulle göra något åt kurvtagningsförmågan på bilen. Nu köpte jag gasdämpare från KYB som heter Gas-a-just. Monteringen av dessa gav inga större problem.
Noterbart är att fram var man tvungen att använda domkraften för att få upp nedre fästen i position så det gick att skruva fast. Bak var det inga problem dämparna höll ihop så länge som jag behövde för att få dit bussningar både  övre och undre innan gasen expanderade dem.
Hur det blir på väg återstår att prova. För när jag skulle göra det så såg höger framdäck ut att vara lite luft i så jag tog fram pumpen och den hade pajat så jag kom inte ut den dan.
Datum: 14-08-01
Miltal: 57235
Testade att köra ett varv runt Hällesåker och norra vägen hem. Det var inte som en dröm men nu känns det som man ha kontroll på bilen och inte speciellt mycket avkall på Komfort blev det heller. Bilen blev lite högre tror jag ca 15 mm under framvagns balken. Men det är nog bara bra. Men jag måste komma ihåg detta till besiktningen nästa gång så ljus bilden måste justeras, men det händer säkert mera grejor innan det är dags för besiktning igen.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar