lördag 14 mars 2015

Bränslepump



Datum: 14-07-28
Miltal: 57208
Idag skulle jag mäta bränsletryck och det verkar som jag har 0,7 kg/ cm2. Detta verkar inte så bra. Enligt specifikationerna så skall det vara 0,11-0,18. Och så när jag hade satt tillbaka slangen på pumpen, så var det fortfarande blött av bensin. Det var slangen som hade sprucket. Och om det var för att den torkat och jag böjde till den när jag drog loss den vet jag inte. Så jag fick leta rätt på en hel slang. Det visade sig att jag hade en som var stämplad med gasoline och dessutom var det en vävburen slang så den skall nog hålla. Det kan vara så att jag har valt fel slang någon gång när jag satte ihop motorn för en sådär 20 år sedan.
Nästa steg är at kolla bränsle pumpen och om ventilen i den kärvar jag har nog inte haft isär pumpen mer än tagit av locket och kollat så att det inte är smuts där   
Datum: 14-07-28
Miltal: 57320
Efter tankning och lite längre körning ca 4 mil så verkar det fortfarande som det är ryck i bensinen.alltså inte sprucken slang som orsakade ryckningarna. Det kan vara så att pumpen läcker för det kommer bubblor i filtret men det skulle väl inte spela någon roll.tycker jag för det finns ju bensin i filtret. Men jag kollar ändå pumpen.
Datum: 14-08-11
Miltal: 57254
Demonterade pumpen och öppnade den och fy så den såg ut inne i smutsiga sidan
Efter rengöring och lite efter tanke så kanske det är detta som orsakar dålig effekt, flödet räcker inte till alltså. Och det långsiktiga svaret kan vara att en tank tätning behöver göras. En höst grej alltså.  

Datum: 14-08-12
Miltal: 57348
Körning efter rengöringa blev inte så bra som jag tänkte. Märkte nästan ingen skillnad. Tillbaka till ruta ett alltså
Datum: 14-08-14
Miltal: 57367
Nollställning av Förgasare. Och Efterdragning av förgasaranslutningen till Grenröret. Nu verkar det som det blev bra, åtminstånde markant bättre. Måste kolla Topplockets åtdragning. Det var lite löst på några bultar. Men inte så alarmerande. Men när jag skulle dra åt vipparmsbryggan så gick gängorna i en skruv i topplocket. Så nu är det ny topp som gäller även om jag inte hade tänkt detta. detta blir en senare rapport 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar