detta inlägg kommer jag att dela i två avsnitt
Datum: 14-08-27
Miltal: 57254
När
jag skulle känna på Topplocksbultarna för att se om det inte var lösa så lossar
man ju på Vipparmsbryggan. Det var inte så bra för då gick gängorna i tredje
skruvens hål sönder. Så då måste jag ju ta ner toppen. Så jag beslutade mig för
att satsa på blyfria ventilsäten och en utbytes topp. Jag har nu betalat och
skickat den gamla till Krilles motor.
Detta
kommer ju att föra med sig att jag behöver byta en del grejor
Grenrörspackning
Avgaspackning
Termostat
Övrekylarslang
Termostathus
(Verkar som jag har kastat bort det som jag skulle byta till har inte beslutat
om jag skall köpa ett nytt eller leta på skroten). det var det som var lite större i diameter som jag fattar det skall det vara till den varianten jag har DVS slutet system
Topplockspackning
hade jag liggandes
Termostathuset
återfanns på ett väldigt udda ställe. Lådan där det har legat i 20 år förutom
den korta tid jag letat efter det. (det är nog en garagetomte som håller
ordning åt mig)
2014-09-06
Efter
mycket vånda om för och emot så beslutade jag mig för att ta bort oljekylaren.
Det som jag hade försökt en gång tidigare var att byta tappen som man skruvar
fast kylaren och oljefiltret på till en kortare ( Redan inköpt alltså) men
idag så var det inga problem. Troligen för att det inte satt ett grenrör i
vägen. Så att man fick tag att dra med en skiftnyckel (för en 28 mm fast nyckel
har jag ju inte köpt) och en till som håller kontramuttern. vid lossning. åtdragningen gick med hylsa och polygrip
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar