torsdag 9 oktober 2014

Vårstart 07



Körväg: Garaget – Runt området - Garaget  

Datum 07-03-25
Mätarställning: 50532 

Motor start: Idag hämtade jag nycklarna efter färdig monterade länkarmar och monterade hjul. Jag fick pumpa båda höger däcken. Efter det så körde jag ner till stallet och tillbaka
Så att motorn han bli varm kändes riktigt bra i hjulen. Styrningen blev mycket bättre med ny kulled. Resten av grejorna får vänta till nästa vecka
Bak bromsar:
Olje koll
Förgasar olja
Tändstift
Lampor
Blinkers
Säkringshållare skall rensas
Batteri laddning
Tvättning
Städning
Körning runt Lindome 

Händelse: Inställnig av Ratt efter P-ände byte  

Datum 07-05-08
Miltal: 50708

Händelser: efter att jag har flyttat ratten ett spline för att få ratten i våg, så körde jag en sväng. Anneberg Hjälm Fjärås Kungsbacka hem.
I början körde jag lugnt och värmde upp bilen. Sen så började jag att köra lite mer fort. Det känns fortfarande som att det är obalans i fram hjulen. Skall kolla med de mindre däcken.
Ett kvitter hörde jag ganska frekvent, analys hemma visade att det var värmereglagevajern som låg mot torkarmotorn. Fortfarande så känns det som frispelet runt nollan är för stort.
Samt att det skrapar betänkligt när jag går på skjut. Blir nog nästa operation

Mätarställning efter körningen : 50708 
07-09-25
Nytt försök med rattläges justering jag vred två splines anticlockwise
Mätarställning efter provkörning:
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar