lördag 11 oktober 2014

omfärgning av mattor



Datum 07-06-06
 
Hej Jag fick för mig att måla mattorna efter det att jag läst ett gammalt tips på forumet. Det kan ju inte bli sämre än vad det redan är i alla fall tänkte jag. Så jag for iväg till min lokala leverantör av konstnärsmatrial. Jag köpte två olika röda som jag blandade 50-50. Det blev rätt bra tycker jag. Jag kollade under kromringen på tunnelmattan och jämförde. Titta på  bilderna så ser man att det stämmer ganska bra. även på den delen på baksätet som inte är solblekt jämfört med färgat. Färgen jag använde var Deka Permanent och 20-20 Karmin och 20-32 Bordo. Det är enkelt men tar lite tid. Jag använde en konstnärspensel ca 10 mm bred. Efter målningen skall man värma med strykjärn. 
Gubben var jag bara tvungen att måla dit, jag använde silver av samma fabrikat. 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar