Datum: 16-03-30
Miltal: 58440
Elchema
som beskriver tillägget som jag har gjort kommer här.
Sålunda
har jag lagt till en ny tändspole, och i fördelaren ligger det brytarlösa
systemet. Jag har dessutom lagt till ett nytt tändlås för att få kontinuerlig
matning (15 matning ) till tändspolen under själva kranken annars så fungerar
inte systemet. Jag har provat den andra varianten med en vippströmbrytare som
löser detta men tycker att detta är elegantare.
Bilder
på själva installationen finns i tidigare inlägg på bloggen. Och de färjerna
jag har använt på kablarna kommer av vad som sitter på 244 som jag har lånat
det "nya" låset av.
Ja det var ju några detaljer som fick plockas bort från fördelaren. det var Brytarspetsar och kondensator. annars så är det orginal. så det är alltid möligt att återställa, till orginal om man skulle vilja.
Tack för tips o dokumentation av inkoppling om det blir aktuellt senare. Mvh Lennart
SvaraRaderapå din bil har du redan ett tändningslås som fungerar och ger 15 matning. så det kommer säkert att fungera. men det kanske ser lite annorlunda ut i fördelaren på insprutnings motorerna. för jag utgår från att du har insprutninga på din bil
SvaraRadera