söndag 3 april 2016

el under ibräda



Datum: 16-03-21
Miltal: 58440
Kvällsarbete idag. Jag kopplade klart det sista under brädan.  Har endast kvar att fixera kablaget och koppla in det andra tändningslåset för att kunna ha nyckel start och stopp utan separat tändströmbrytare till det brytarlösa tändsystemet. Som jag har talat om i tidigare rapporer. Jag skall dokumentera detta med ett tillägg till elchemat. 




Datum: 16-03-25
Miltal: 58440
Nu var det kopplat klar på tändningslåset och stagen till styrkolonnen. Jag kommer att göra om konsolen till tändspolen. Det och att packa in överlängden på kablar och montera själva tändningslåset på styrkolonnen. Även det lilla huset till gökboet monterades, med de gamla skruvarna. Tätningen till rattaxel köpte jag en ny som jag monterade över den gamla på rattaxeln. 





Datum: 16-03-26
Miltal: 58440
Sista elen nästan klart. Nu återstår lampan till värmereglaget, som kom på plats idag. Även mattor och den sista isoleringen på plats. Så nu är det ratt och sidopaneler samt att sätta in ett batteri. Som  måste köpas för det gamla lånades ut till en Ford. Och när jag kollade på bilderna så upptäckte jag att nollställningswiren till trippmätaren inte var fast satt i sin hållare vid värmereglaget.    




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar