söndag 20 mars 2016

forts instrument bräda



Datum: 16-01-30
Miltal: 58440
Målat styrkolonnen idag. Svart och fin blev den.    
Datum: 16-02-06
Miltal: 58440
Målat defrostermunstyckena idag med grund färg
Monterat ena lagret i kolonnen igen, lite pilligt att få till kulorna igen men det gick och sedan var det lite brottning med spärringen. Det skall vara 23 kulor och jag har beställt 3,969 dia 





Datum: 16-02-11
Miltal: 58440
Idag var det dags för det andra lagret då de nya, och saknade kulorna, inkommit med posten. Jag saknade en och jag bytte några som var blånerade eller i alla fall inte så blanka som de nya. Som jag skrivit tidigare så var det 5/32 in eller 3,969 mm dia på dessa och de skall vara 23 till antalet. Lite pilligt att montera men efter det och montering av spärr bricka och låsring var det dags för infettning och avslutning med filtring och därefter inpressning i styrkolonnen. Vilket inte vållade några problem det var inte så höga krafter. Jag använde en 22 hylsa som fixtur för monteringen av spärr ringen som saknade de sedvanliga öronen för tång


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar