måndag 21 mars 2016

Forts forts I-bräda



Datum: 16-02-13
Miltal: 58440
Lördag och arbete på I-Brädan. Målning av kulisserna till defrostern. Samt montering av över och underdel. Jag började med att vika över kanten och sätta fast den med fästet 192366 som jag satte dit rikligt med så jag få nog köpa några till. Mest på överdelen. Tyvärr så var skumningen inte förstklassig utan det hade läckt i verktyget så jag var tvungen att ta bort en hel del överflödigt skum för att kunna vika in själva plasten under plåten. Och naturligtvis där det är som mest behov av att inte ha skum var det. I ändarna där det skall vikas in i dubbla skikt. Med vass kniv och återigen tålamod så funkade det till slut. Sedan blev det montering av över och underdel tillsammans två styrskruvar att hänga ihop delarna på och sedan de fem skruvarna lite pill igen man var tvungen att trixa rejält med en skruv där skruvmejseln inte kom åt. 





Datum: 16-02-14
Miltal: 58440
Kallt i garaget, så det blev en kort stund där jag satte dit den stora Al panelen under instrumenten och den långa till höger samt passade in Kulisserna för defrostern.  Jag monterade varvräknaren och askkoppen samt OD lampa och ciggtändare för att se hur det passade. Det stämde inte riktigt på den nedre delen, där jag fick justera lite innan det passade. Kurvhantaget passade dock men det ser lite skevt ut under hantagets infästning men det syns inte i bil sedan. Tror jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar