torsdag 17 december 2015

Innerskärm fram



Datum: 15-01-06
Miltal: 57509
För länge sedan så köpte jag innerskärmar till hjulhusen fram men plåtslagaren som satte dit torpedpaneler hade inga att gå efter. Och dessutom så han visste säkert inte att det skulle vara sådana på bilen. Vilket naturligtvis inte jag heller visste. Dessvärre har jag inte kunnat klura ut något att ersätta dessa fästen med. Men nu när jag har köpt en svets så kan jag ju göra fästen och sätta fast. Och eftersom torpedväggen och amazonbalken är en bit ifrån original så måste de inköpta ändå modifieras för att ge önskad effekt. En bieffekt av detta är nog att även stänklappar kan monteras vilket ju är bra för blästring av underredet som troligen blir mindre med sådana. Så idag fick jag inspiration att göra detta när jag läste om Mr X3 som också fixade till sådana.
Datum: 15-02-01
Fick lite bilder av ”Min ES” på hur konsolerna skall se ut. Det skall vara en liten bit högst uppe på Amazonbalken och sedan en stor hela vägen ner. Och man ser att avslutningen sitter på en extra bit som inte finns på min bil så jag får tillverka en sådan. Och det ser enklare ut när inte skärmen är på plats men det får jag leva med.    
Datum: 15-02-04
Första passet med innerskärms jobbet. Började med att städa slipdamm från baklaxel målningen. Sen mätte och klippte jag upp en plåtremsa som skall bli karosskonsol. Det gick bra sen skulle jag bocka den vilket blev för tunt med material till att göra skruvhål i så det fick bli att börja om. Och så lite tankeverksamhet för hur jag skall göra böjen på den. 
Artiklar som behövs                                                                            Status
Innerskärmar                                                                                          Klart
Skruv                  191962 ers av 190364        x12                                  Köpas
Bricka                 955893                               x12                                  Köpas
Mutter                 941975 ers av 120404        x12                                 Köpas
Mont sats             MSP 17 som innehåller dessa artiklar men inte alla brickor
Konsol på torpeden                                                                               Tillverka
Stänklapp                                                                                               Klart
Stänklapps konsol
Plåtmatreal för att ansluta till amazonbalken     


Så då kör vi

Datum: 15-12-12
Miltal: 58440
Körde lite högersida idag har tvättat bort u-massa för att kunna slipa. Och slipade rent efter det så det skall gå att svetsa. Tillverkade den nedre plåten som inte finns.
Datum: 15-12-17
Miltal: 58440
Några dagar senare så har jag svetsat fast den nedre stagplåten och första delen av själva konsolen som skall hålla innerskärmen se bilderna. Även tillverkat den andra och tredje biten så nu skall dessa bara svetsas fast.
   




1 kommentar: