måndag 10 augusti 2015

Säkerhetsbälte



Datum: 14-10-04
Miltal: 57509
På förarsidan så hade alltid bältet varit trasigt på så sätt att själva låset inte var fjädrande. Det hade jag kunnat leva med men nu när det en dag inte gick att få över öglan så var det dags att göra något åt detta. Så jag kom på den geniala iden att flytta höger till vänster sida. Och det funkade, för dessa var inte spegelvända. Så idag tänkte jag att jag skulle titta på hur låset såg ut innuti för det kunde ju ha varit så att fjädern som sköter låsningen var felplacerad. Men det var inte så. Den var av. Jag borrade ur nitarna med ett 4 mm borr men hålen var faktiskt 5 mm så jag får de om jag hittar något sådan att laga med
Vad jag tror att jag behöver
3st nitar 5mm diameter
Dekal mede text: Godkänd av Kungliga väg och vattenbyggnads styrelsen och med volvo logga från Motoroldies 38 kr/ st
  
Datum: 15-07-24
Miltal: 57873
Hittade bland nyheterna fjädern, som ju hade gått av, som reservdel. Har nu beställt den
Datum: 15-08-01
Miltal: 57888
Monterade fjäder och klämde ihop ytterdelen med limklammor innan jag nitade jag använde vanliga popnit för distans nitarna som jag borrade ur var inte användbara. Jag har kvar dessa men vet inte hur jag skall göra. Får se i vinter om jag får lust. Då kanske även läder biten som fixerar själva bältet runt låset ser ut att vara på väg att gå av. Och dekalen skall ju beställas också 



Datum: 15-08-10
Miltal: 58014
Dekalen hittades på Vp också så det fick bli där jag köpte den. Att ta bort den gamla dekalen tog jag hjälp av Biltemas dekalborttager. Den funkade. Med dekal ser det ut så här. Trots att den ser lite liten ut så valde jag att montera den nya. Det ser ju onekligen ok ut.  



1 kommentar:

  1. Hej Krister

    Jeg kunne godt tænke mig at få et indlæg på din blog. Du kan kontakte mig her ninajagd.jensen@netbooster.com, hvis du vil høre mere.
    Fortsat god dag og tak for interessant læsning!
    Nina

    SvaraRadera