Datum: 15-05-03
Miltal: 57545
En
dunk plus det som var kvar i dunken i höstas ger ca 8 liter och sen åkte jag
ner till tappen och fick i 20 liter summa ca 30l. fattas 15 som då måste ha
varit i tanken vid stoppet. Mysko mao. Vad göra tror att jag skall börja med
att ta loss tankmätaren och se om det är fullt. Sen mäta var 15 liter bör vara
från botten räknat. Det kan ju vara så att själva sugröret är rostat och
släpper in luft tidigare och lämnar kvar den mängden?
Datum: 15-05-04
Miltal: 57545
Idag
kollade jag om det var fullt i tanken genom att skruva bort mätaren och mäta
nivån med måttband. Det visade sig att det var 6 cm luft i tanken och det
motsvarar ju ca 15 liter som ju fattas. Slutsats inte något fel på sugröret i
tanken troligen evakueringen för jag såg ingen bensin komma ur avstängningsröret
utan nivån ökade bara i det stora påfyllningsröret när jag tankade. När jag
hade loss tankgivaren så kollade jag inne i tanken och det såg inte ut att vara
några flagor eller rost i den.
Datum: 15-05-07
Miltal: 57545
Idag
demonterade jag avstängnings slangen den är av nästan genomsynlig plast. Och
stel som ett rör nästan. Men med lite milt våld så fick jag isär den. Och med
hjälp av en ståltråd så kunde jag konstatera att det är så gott som tätt i
nippeln på tanken. Detta betyder att det inte kommer luft ut ur tanken när
bensinen kommer över det stora rörets infästning i tanken så efter det så går
det att fylla en liten mängd och sedan kan man mjölka i resten men det är ju
bara en nödlösning. Jag måste ju se till så att det blir öppet för avluftning.
Man kan ju trots detta undra vad det är som sitter där. Jag vet. Det är den
lagning som jag gjorde på nippeln som satt löst. Jag svetsade inte den utan
använde plastisk metall. Som håller bättre än spackel och är slipningsbart. Nu
får jag prova det. Men jag tror att jag kör lite innan jag tömmer tanken för
att vara säker på att inte få något spill i.
Jag
tror att jag kommer att köra med reservdunk i sommar som säkerhet och när
tillfälle ges med lite i tanken och tid tillgänglig göra ett borrnings
försök
Datum: 15-05-09
Miltal: 57581
Tankade
16 l med en väldigt långsam hastighet. Så nu är det nog fullt. Jag räknade på
förbrukning och det verkar rätt så bra, dock lite högt. 1,16 kan nog minska
bränsle mängden lite. Och se om det går lite bättre.
Datum: 15-07-22
Miltal: 57873
Idag
var det körning för att nå så lite i tanken att jag skulle kunna demontera den
utan för mycket söl med bensin. Jag kom till Inseros där på toppen av backen
hostade bilen till och stannade. Så jag hällde i reservdunkens innehåll och
körde hem. Väl hemma så tappade jag ut det sista som var kvar och demonterade
tanken. För att komma åt att borra ut proppen i urluftnings röret. Det var ganska
lätt gjorde med ett borr och handkraft. Jag hoppas att jag med dammsugaren
lyckades få ut allt skräp. Jag hörde inga lösa delar i alla fall när jag
skakade på tanken. Så nu återstår det att provköra. Och tanken ser frisk ut
invändigt inga rostflagor vad jag kan se, och inga lösa saker så jag undrar var
skräpet i bränslepumpsilen kommer ifrån.
Datum: 15-08-01
Miltal: 57875
Idag var det tankning full tank och jag fick i 37
liter plus 5 liter i dunken så ca 42 liter borde det rymmas i tanken alltså. Och
det var urluftningen som slog av nu för jag såg hur det kom i slangen
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar