fredag 3 april 2015

vindbrus



Datum: 14-09-21
Miltal: 57489
Jag har ju inte gjort så mycket åt detta med vindbrus hittils för det har ju varit så många andra saker att göra och pengarna räcker inte till allt. Men man kan väl börja analysera i alla fall.
Idag så började jag med detta. Höger dörröppning är ju en bra början. Det visade sig att där var flera ställen som listen inte ligger an mot dörren, jag hittade minst tre ställen mot rutan vid dess anligg mot taksvällaren, i hörnet där blecket som håller listen sitter, vid dörrhantagets förlängning mot B-Stolpen. Även två ställen där listen genar istället för att ligga i flänsen i de två övergångarna fram och bak till tröskeln. Sammantaget så bör detta vara skäl nog att satsa på nya lister. vilket kommer i senare körrapporter.
Datum: 14-10-12
Miltal: 57509
Idag när jag låg under bilen för att plocka bort den främre kardanaxeln så kollade jag lite var stans och det jag såg att på ett ställe var det en grå massa som jag klämde lite på och det var en plugg som hade smält av antingen olja eller varm olja. Och när jag tittade inne i bilen så var det oljesöl även på insidan och då kommer ju även ljud in. Men nu är detta pluggat och klart. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar