måndag 6 april 2015

Soppatorsk



Datum: 14-10-02
Miltal: 57509
Jag tänkte att jag skulle köra en runda idag. Jag kom hem lite för sent för en längre tur så det blev korta svängen till Hälleråker och norra vägen hem. Med avstickare att handla lite småsaker.
Det var ca 14grader när jag startade och det kändes lite segt att starta och få upp värmen i motorn. Så på rakan kändes det som om jag hade rejäl obalans någon stans men senare på tillbaka väg så var det inte lika farligt. Det jag då kan tänka på är däcken som kan vara lätt orunda och rätar till sig med lite värme. Men jag skall nog titta på kardan också. Nu till det som jag tänker blir orsaken till att jag säger höst avslut idag. Jag fick soppatorsk i backen upp på Bergavägen. Det i sig var inga problem jag fick gå fram och tillbaka hem några gånger för jag tog V40 tillbaka med dunk eftersom det var så lite i den. Ca 2 l det räckte hem . nu är undringen varför då trippmätaren endast säger 24 mil sedan jag tankade.  Och när ag kollade tankningen så visade det sig att jag hade kört 291 km sedan tankning neb det gör 1,5 l/ mil ändå vilket verkar alldeles för mycket. Så då kommer frågan om vad som är fel. Och då kommer kardan igen upp som en bov kan vara så att gaffeln till bakre knuten har havererat jag får kolla detta snarast. Även trippmätaren behöver kollas mot vägmätaren. Det får bli en separat rapport. Även tank med koll i bränslepumpen igen får göras.  
Datum: 14-10-06
Kollade i pumpen igen och det hade redan samlat sig några flagor så nog är det bud på tank rengöring. Mer om det i en speciell Bränsletank notering. Men som sagt så blir detta till våren när jag gör vårstart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar