måndag 15 september 2014

Sprucken Kamaxelkåpa



Datum: 1999-05-04
Miltal: 40800

Vid körning hem från jobbet en Höstdag med kö på Norrleden (Som vanligt) så smällde det till i motorrummet när jag skulle köra ut på leden vid ljuset vid PVH. Jag körde åt sidan och upp med huven. Kikade ner och till min förskrckelse så hade kamaxelkåpan ett hål i sig. Hur det hade hänt vet jag inte men det verkar som kamaxel muttern satt löst och hade tryckt ut sig i kåpan. Bärgare var inte att tänka på så jag chansade. Kollade så att det inte läckte ut olja vid gaspådrag. Vilket det inte gjorde så jag tog det lugnt hemmåt. Sen letade jag reda på en begagnad kåpa hos KG Trimmning och skruvade fast muttern och sen var det OK. Men jag har börjat fundera på Kamaxel. Men det är en annan historia   

Budget
Begagnad kåpa                   100 Kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar