tisdag 6 juni 2017

Gaspedal ny



Datum: 17-05-28
Miltal: 59211
Efter att ha kört några mil nu så tycker jag att bilen känns lite slö. Och dessutom så märkte jag att pedalen hade vridit sig till höger. Så jag ner under matta och kollade om spjällen öppnade fullt vid plattan i mattan. Och det gjorde den med en del övervåld. Jag hade ju isolerat mellanbrädan med tjockt skum och det var för tjockt vid pedalen så jag var tvungen att ta bort en del så att pedalen går fritt till fullt öppna spjäll. ( Klassiskt fel och jag som ändå kollade)
När det gäller pedalen så det så att fästen i golvet och plattan nästan inte hänger ihop såg jag när jag var där så nu är en ny pedal beställd och inväntas. 




Datum: 17-06-04
Miltal: 59211
Har nu fått pedalen och tagit loss den gamla det var nästan bara att skruva fast i gamla hål. Så som vanligt behövs det lite justering en längre och eventuellt även större skruv behövs så jag jag går ut i garaget en gång till och hittar en som passar lite så där. Men jag får nog se till att göra en bättre lagning inkluderat golvet. Som kan behöva en översyn av hålen som verkar lite stora. Men det får blit till vintern
Datum: 17-06-06
Miltal: 59222
Provkörning känndes lite konstigt i pedalen men antagligen för att den nu sitter rätt och det var lite trögare att trycka ner den, men i botten går den så det känndes bra och att det blev lite mer liv i bilen.
Så här ser det ut nu 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar