söndag 14 februari 2016

Vindbrus 2



Datum: 15-12-06
Miltal: 58440
Bästa sättet är att göra en riktig förstärkning och svetsa i när skärmen är borta. Vilket inte är aktuellt. Jag får leva med detta, så det blir tätning av hålen med i svetsad bricka. Nu har jag kommit så långt att jag har lagt i två brickor och slipat rent för den sista. Jag svetsade fast några skruvar för att ha att hålla i biten och dessa kan efteråt tjäna som jord punkt för ev extra behov av Jord senare. För att komma till en bättre situation av vindbrus måste detta kombineras med innerhjulhusen och kittning. Innerskärmarna behandlas i en annan rapport från förra året. Så här blev det. Nu fattas bara att kitta skarvarna och sedan måla med vitt. Jag skall passa på att lägga lite vit färg på konsolerna för ventilationsluckorna och choke vajern på båda sidor 




 

Datum: 15-12-30
Miltal: 58440
Efter svetsning så har jag nu kittat skarvarna för att få så bra tätning som möjligt. Jag använde VP s karosserikitt, jag tyckte att det flöt ut fin och efter pensel strykning så blev det rätt så bra


Datum: 16-01-02
Miltal: 58440
Nu återstår det att montera brädan men innan det så skall jag titta om det inte är flera ställen det behövs justering på mellanbrädes isolering, så jag tror att jag demonterar det som går map gammal isolering. Och så finns det ju en möjlighet att det behövs tätas mera vid luftnings hålet i torped nedre men det får bli rn degklump i så fal.  Jag stänger den här rapporten och fortsätter med Vårstarten och i-brädan,  





.   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar