Datum: 15-12-06
Miltal: 58440
Bästa
sättet är att göra en riktig förstärkning och svetsa i när skärmen är borta.
Vilket inte är aktuellt. Jag får leva med detta, så det blir tätning av hålen
med i svetsad bricka. Nu har jag kommit så långt att jag har lagt i två brickor
och slipat rent för den sista. Jag svetsade fast några skruvar för att ha att
hålla i biten och dessa kan efteråt tjäna som jord punkt för ev extra behov av
Jord senare. För att komma till en bättre situation av vindbrus måste detta
kombineras med innerhjulhusen och kittning. Innerskärmarna behandlas i en annan
rapport från förra året. Så här blev det. Nu fattas bara att kitta skarvarna
och sedan måla med vitt. Jag skall passa på att lägga lite vit färg på
konsolerna för ventilationsluckorna och choke vajern på båda sidor
Datum: 15-12-30
Miltal: 58440
Efter
svetsning så har jag nu kittat skarvarna för att få så bra tätning som möjligt.
Jag använde VP s karosserikitt, jag tyckte att det flöt ut fin och efter pensel
strykning så blev det rätt så bra
Datum: 16-01-02
Miltal: 58440
Nu återstår det att montera brädan men innan det så
skall jag titta om det inte är flera ställen det behövs justering på
mellanbrädes isolering, så jag tror att jag demonterar det som går map gammal
isolering. Och så finns det ju en möjlighet att det behövs tätas mera vid
luftnings hålet i torped nedre men det får bli rn degklump i så fal. Jag stänger den här rapporten och fortsätter
med Vårstarten och i-brädan,
.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar